countdown


Adoyaii

04 July 2017

JODOH DARI LANGIT

KENAL

Assalamualaikum..

Hoho. Hai
okey, harini ada mud nak cito

Aku kenal azry tu kojap je
20.10.2015 - Dalam pkul 5.45 ptg, 
hamimi (opismate) tanya aku boleh tak bg no tepon aku pada azry. 
nak kenal kan katanya. 
sebabnya aku jela kat opis ni gegurl muda n single. hahahaha

Aku jawab, takyahla.. Malas nak kenal3. 
Actually.. aku pun malas nak pikio..
yola, baru break down dgn panjang seminggu sebelum Hari raya maaf zahir batin. hahaha
Sebab aku minta break, hurm.. bukan sebb tak sehaluan.
cuma aku rasa da tawar hati, sayang pun da pudar cuma sayang relationship tu dan sampai bila nak gitu ye dak, bercinta takde hala tuju.. kihkih.

Continue
Si hamimi ni bagi gak no aku kat azry.
Pkul 7.55 pm, azry msg aku.
comel betul dia mesej aku. skema kot.
hahahhahaha.

aku layan sebb kawan mimi je.
sampai la dlm pkul 10 tu, tetba nak abis mesej,
azry minta nak jumpa parents aku.
Kau rasa?

Seriusly?
baru msg beberapa jam tetba nak jumpa.
aku rasa annoying kot. dah la tak kenal rupa.
dia pun tak tau rupa aku cmno.

tapi tu la.. jodoh turun dari langit.
Dia minta aku bgtau mama n ayah.

lama gak la aku nak bagitau mama.
Seminggu aku beranikan diri nak bgtau mama

Da bgtau mama, pasal azry ni.
Mama suh kenal dulu. jumpa dulu. Aku dah okey boleh terima dia baru mama bagi dtg jumpa.
hahahaha. Mama tak tolak n tak terima pun.
AKu ni tawakal alallah je. Kalau mama okey, aku okey je.

Then,
05.12.2015 - Kitorg decide nak jumpa.
tu pun pukul 0900 am. hahahah di Burger king Sek13.
Aku ajak mama, mama suh kakak ikut.

so kitorang takdela dating, just nak kenal muka. mana tau hidung takde ke. mata takde ke kan...
settle..

then,
Katanya bulan 1 dia nak masuk meminang.
tapi mama suh bagi masa dulu. time ni tgh sibuk kan.
mama suh dia lepas dulu ke Jepun 2 minggu, aku ke bromo

lepas je aku selesai ke bromo, mama tanya bila azry nak dtg.
mama bg tarikh 27.03.2016 boleh ke dtg.
AKu pun kabo ler ke azry, dia kata okey.
So dtg bukan saje3. dtg merisik.. Alhamdulillah.
So, 27.03.2016 tu la hidup aku ke fasa seterusnya.

Tau tak,
Janji nak dtg pkul 12 tghari, tapi azry n family dtg pukul 11pagi.
hahahhahaha.

Aku nak la pakai lawa3 sikit. yeler... first time kan nak jumpa in law.kehkeh.
tapi dah awal bebeno dia sampai, aku sempat pakai baju kurung dengan tudung sarung hiking hitam aku tu. hahahahahha. lawak kot.

Alhamdulillah. family azry ni sgt humble, simple sgt. 
kau ingt org biasa3 je tapi sebenarnya wow..

Kemudian, bermula lah episod persiapan majlis...
Majlis ditetapkan pada 
11.02.2017 - Nikah
12.02.2017 - Majlis resepsi
18.02.2017 - Majlis sambut menantu 


"Rezeki ni kita tak duga sebenarnya.
Jodoh tu antara rezeki. 
Dapat jodoh yg kau impikan adalah anugerah terindah n bonus dari Allah."

No comments:

Post a Comment